Skip to content

3 sposoby na wiosenne śniadanie

Są tacy, którzy uważają, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Są też tacy, którzy twierdzą, że śniadanie można pominąć i nic złego dla organizmu z tego nie wyniknie. Nie jestem ekspertem, by rozstrzygać ten spór – ale śniadania jeść uwielbiam i pilnuję, by ich nie opuszczać. A na wiosnę, gdy poranki w końcu witają nas słońcem – śniadanie przy oknie to miły początek dnia. Dla Ciebie też wiosenne śniadanie to wyjątkowy czas?

Nie przepadam za słodkimi śniadaniami – zdecydowanie wolę słone smaki i dużo warzyw. Zdrowe, a dawka witamin i składników odżywczych daje energię na cały dzień. Moje propozycje to klasyka gatunku. Śniadania, na które czekam cały rok, bo tylko w promieniach słońca mają zupełnie inny smak! Dodatkowo każdą z propozycji można przygotować na wiele sposobów, co jest bardzo wygodne i urozmaica śniadaniową rutynę.
Poniższe pomysły na wiosenne śniadanie nie są wyrafinowane. To proste i zwykłe potrawy, które na pewno znasz – ale często zdarza się, że o tych prostych rzeczach zapominamy. Może odkryjesz je na nowo?

Jajecznica! Tak po prostu.

Wiem, że oklepane, pospolite i mało odkrywcze. W wiosenne sobotnie poranki nie ma lepszego startu niż jajecznica ze szczypiorkiem, lekko posolona, a do niej kromka ciemnego pieczywa. Na samą myśl robię się głodna. Świeży szczypiorek to dla mnie kuchenny symbol wiosny. Kolory takiej jajecznicy są jak żonkile – wiosenne śniadanie bez niej nie może się zdarzyć.

Gdy zwykła jajecznica Ci się znudzi, możesz ją wzbogacić o całą gamę dodatków:

  • zioła – natka pietruszki, bazylia, oregano
  • warzywa – cebula, pomidory (idealnie będzie z bazylią i oregano), papryka
  • mięso/ryby – boczek, łosoś, tuńczyk.

Powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich możliwości. Jajecznica to bardzo wdzięczne danie, które stwarza wiele możliwości do eksperymentowania – pomysłów wystarczy na wszystkie wiosenne soboty!
Jajka, bazylia, pomidory i tuńczyk brzmią przepysznie. A jaka jest Twoja ulubiona kombinacja?

sposób na wiosenne śniadanie

Twarożek z…

Rzodkiewką i ogórkiem. Z cebulą i rzodkiewką. Z samą rzodkiewką. Albo ze szczypiorkiem i pieprzem. Koniecznie z odrobiną jogurtu dla lepszej konsystencji.

Pasta z białego sera z warzywnymi dodatkami to moja ulubiona propozycja na wiosenne śniadanie. Delikatna, lekka, świeża i szybka w przygotowaniu. Idealna by przygotować dzień wcześniej, by rano sprawnie usiąść do śniadania i delektować się porankiem.

Podobnie jak w przypadku jajecznicy – ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia i kubki smakowe. Do białego sera można też dodać:

  • awokado (zdrowy tłuszcz!)
  • tuńczyka
  • makrelę (jest zdrowa, a czasem trudno jest ją jeść solo – w towarzystwie innych przysmaków jest bardziej zjadliwa)
  • kiszonego ogórka
  • suszone pomidory
  • oliwki.

Poniżej prosty przepis na pastę z twarogu – jest dobrą bazą do eksperymentów!

  • 200 g twarogu
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalny/śmietana 12%
  • pęczek rzodkiewek
  • łyżka szczypiorku
  • sól i pieprz

Twaróg ubij tłuczkiem do ziemniaków lub rozdrobnij widelcem. Dodaj 3-4 łyżki jogurtu/śmietany do uzyskania ulubionej konsystencji. Rzodkiewki pokrój na drobne kosteczki (można też zetrzeć na tarce – ja zdecydowanie wolę takie chrupiące!). Szczypiorek posiekaj. Wszystko dokładnie wymieszaj, a na końcu dopraw solą i pieprzem.
Pastę możesz położyć na bułeczki (jeszcze ciepłe – prosto z piekarni) lub własnoręcznie upieczony chleb. Kanapkę ozdób zielonym ogórkiem i listkami pietruszki. Do tego szklanka soku i można zasiadać do śniadania. Smacznego!

Jeśli masz swoją ulubioną pastę z twarożku, podziel się przepisem w komentarzu!

sposób na wiosenne śniadanie

Wiosenna kanapka?

Wiosenne śniadanie przywodzi mi na myśl sałatę. Oczami wyobraźni widzę ciemny chleb, na nim zieloną liść, różową szynkę, soczystego pomidora i czerwoną cebulę. Może jajko na twardo? Dwie takie pyszności na talerzu, zielona herbata, miła rozmowa z partnerem i dzień zaczyna się zupełnie inaczej. Wydaje Ci się to mało wyszukane? Proste przyjemności sprawiają czasem wiele radości, a takie kolorowe śniadanie aż prosi się, by je zjeść. Stwarza też możliwość wspólnego przyrządzania – niech każde z Was przygotuje kanapkę niespodziankę dla drugiej osoby. Nie od dzisiaj wiadomo, że posiłki przygotowane z myślą o nas smakują bardziej. Kuchnia naprawdę potrafi zbliżyć!

Kanapki, podobnie jak jajecznica i twarożek, to masa możliwości:

  • wędzony łosoś
  • pasta jajeczna (idealna do sałaty i pomidora)
  • ogórek świeży lub kiszony
  • papryka (czerwona, żółta – jeśli lubisz, to nawet zielona)
  • świeże zioła – bazylia, oregano, pietruszka, koperek
  • musztarda jako dekoracja.

sposób na wiosenne śniadanie

Moje pomysły na wiosenne śniadanie są proste i szybkie. Śniadanie to ważny element dnia i bardzo go lubię. Nie chcę jednak spędzać zbyt wiele czasu na przygotowania – zwłaszcza rano. Powyższe propozycje kojarzą się z dzieciństwem i beztroską, więc są dodatkowym umilaczem czasu – to dobry początek dnia. Każdy z tych pomysłów jest kolorowy, pięknie wygląda i świetnie pasuje do warzyw (które można zjeść osobno). Do takiego śniadania wystarczy Twój ulubiony napój, miły towarzysz (książka? ulubione czasopismo?) i można zaczynać kolejny dzień.

Ja już nie mogę doczekać się jutrzejszego poranka. A Ty?

Wpis powstał w ramach wyzwania blogowego Gabrieli – Wiosno, przybywaj!.
Moje wcześniejsze wpisy na ten temat:

Wpisy Gabrieli:

NIE ODCHODŹ JESZCZE! ZAPISZ SIĘ NA
Newsletter z przyjemnością
Otrzymasz e-book z dodatkami do herbaty
i kod rabatowy na pierwszą wysyłkę z mojego sklepu.
ZAPISUJĘ SIĘ
Nie martw się - newsletter wysyłam raz na 10 dni. I zawsze się możesz wypisać!